تحقیق فلسفه براي کودکان از تفکر منطقی تا تجارب فلسفی

دسته بندي : علوم انسانی » فلسفه و منطق
چکيده:
روي آورد رايج در فلسفه براي کودکان، افزايش مهارت تفکر انتقادي و اثربخش کودکان را وجهة‌ همت خود مي‌داند. مقاله حاضر با به چالش گرفتن مفهوم فلسفه در اين روي آورد از فلسفه براي کودکان، جهتگيري تلفيقي را براي آن پيشنهاد مي‌کند. تسهيل تجارب فلسفي کودکان و ايجاد زمينة مساعد براي مواجهة آنان با رازها و نيازهاي وجودي در تلفيق با افزايش مهارت تفکر منطقي، فلسفه براي کودکان را به اثر بخشي نزديک و اطلاق فلسفه بر آنرا حقيقي مي‌کند. تدوين الگوهاي آموزشي در فلسفه براي کودکان با چنين رهيافت تلفيقي محتاج مطالعات ميانرشته‌اي است.


فهرست مطالب:
چکيده
جهتگيري تلفيقي
1) طرح مسئله
2) فلسفه براي کودکان بمنزلة تفکر منطقي
2-1) روي آورد ليپمن .
2ـ2) نقد روي آورد ليپمن
3) چرا فلسفه؟
3ـ1) اهميت سؤال از اينکه چرا «فلسفه براي کودکان» را
فلسفه مي‌ناميم ،
3ـ2) پاسخ ليپمن. وي، اين مسئله را مورد توجه قرار مي‌دهد و سعي مي‌کند
 3ـ3) پيشينة پاسخ ليپمن در فلسفه باختري
 3ـ4) پيشينة پاسخ ليپمن در فلسفه خاوري .
3ـ 5) تحويلي نگري ليپمن
4) فلسفه بعنوان تجارب فلسفي
5) تمايز مقام پژوهش و مقام آموزش
5ـ1) استحکام برنامه‌هاي آموزش فلسفه براي کودکان.
5ـ2) مسائل چند تباري فلسفه براي کودکان
منابع و ماخذ

دسته بندی: علوم انسانی » فلسفه و منطق

تعداد مشاهده: 2687 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.DOC

فرمت فایل اصلی: Doc

تعداد صفحات: 30

حجم فایل:80 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و قابل ویرایش