تأثير الگوهاي تدريس بر يادگيري دانش‌آموزان

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
بخشی از مقدمه:
دنياي امروز دنيايي است با ابعاد و ويژگيهاي مختلف و گوناگون كه ماهيت اين ابعاد نحوه زندگي را در جوامع و كشورهاي مختلف روشن مي‌نمايد. براي زيستن در اين جهان پارامترها و فاتورهاي بسياري وجود دارد كه در صورت آگاهي از روش صحيح برخورد با اين عوامل و استفاده از اين روشها مي‌توان به بهترين نحو زيست به جرأت مي‌توان يكي از مهمترين مواردي كه از ابتداي خلقت تاكنون بشر يا آن برخورد داشته و سعي در بهبود آن همواره در نظرش بوده را آموزش و پرورش يا تعليم و تربيت دانست. با مراجعه به قرآن كريم درمي‌يابيم كه حتي قبل از اينكه انسان پاي به عالم خاكي بگذارد نيز در حال آموزش بوده است. «خداوند به آدم (ع) علم اسرار آفرينش را آموخت تا از اسرار معنوي و مادي جهان آگاهي يابد.» اين آيه مؤيد چند نكته اساس و مهم مي‌باشد كه به اين شرح مي‌باشد.

فهرست مطالب:
مقدمه
زمينه
الف : شاگرد
توصيه‌هايي در شيوه‌هاي تدريس
ب : استــاد
1- ويژگي‌هاي استاد:
الف) داشتن و اطلاعات كافي
ب) آشنايي با شيوه‌هاي تدريس
ج) شخصيت
د) قدرت و رهبري
هـ) تفكر حرفه‌اي
2- بهسازي شيوه تدريس
الف) مداومت در استفاده از شيوه صحيح تدريس
ب) ارزيابي شيوه‌هاي تدريس
ج) رفع معايب شيوه تدريس
هـ) دستيابي به بهترين شيوه تدريس
و) توجه به جنبه‌هاي خاصي از آموزش
پ) تدريس
ارتباط تدريس و يادگيري
عوامل مؤثر در كيفيت درس
ارزشيابي كيفيت تدريس
مهارتهاي ارائه درس
1- مقدمه‌چيني (مهارت زمينه‌سازي)
2- جمع‌ بندي (اختتام)
3- تنوع انگيزه‌ها
4- واضح بودن توضيح
5_ استفاده از مثال‌ها
طرح سئوال و پرسش
عوامل مؤثر در پيشرفت تحصيلي
الـگوي تـدريـس
1- خانواده اجتماعي
2- خانواده اطلاعات‌پردازي
3- خانواده فردي
4- خانواده سيستم رفتاري
نتيجه‌گيري
منابع و مآخذ
دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 3663 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 41

حجم فایل:140 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته علوم تربیتی و روانشناسی


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش